wtorek, 25 listopada 2014

Sajgonki z marynowaną rzepą, marchewką i porem

Ostatnio zatęskniło mi się za wyrazistymi, lekko orientalnymi smakami. Postanowiłam zrobic, wegetariańskie sajgonki. Kocham do tanie, bo farsz można do woli zmieniać w zależności od tego, co akurat znajduje się w naszej lodówce.

Sajgonki z marynowaną rzepą, marchewką i porem


SKŁADNIKI:
papier do sajgonek
50 g ryżu ugotowanego na sypko (użyłam ryżu białego i dzikiego)
1/2 szklanki pokrojonej w cienkie paski rzepy marynowanej
1 szklanka startej na grubych oczkach marchwi
1/2 szklanki pora drobno pokrojonego
3 duże łyżki kukurydzy
1 łyżka oliwy z oliwek
szczypta papryki ostrej
sos do sajgonek + ew. sos teriyaki
kiełki
olej do smażenia

PRZYGOTOWANIE:
Ryż gotujemy na sypko, przesypujemy do miski. Na gorącej patelni z oliwą smażymy warzywa przez dosłownie 2 minuty - aby nadal były chrupkie. Dodajemy je do ryżu, posypujemy ostrą papryką i dokładnie mieszamy.
Papier ryżowy lekko zwilżamy, nakładamy na niego łyżkę farszu i zawijamy. Gotowe sajgonki smażymy na oleju i przed podaniem osuszamy na ręczniku papierowym. Pamiętajmy, aby olej był bardzo gorący aby sajgonki go nie wciągnęły i żeby utworzyła się z ich każdej strony chrupiąca i rumiana, złota skorupka.
Podajemy z ulubionym sosem i z kiełkami.



3 komentarze:

  1. supwe przepis! czy papier do sajgonek kupuje się w normalnym Kerfurze? :) i które kiełki najbardziej pasują do tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
  2. Kala, ja kupuje w kuchniach świata lub w hurtowni Nobi online bo ja lubię najbardziej papier ryżowy kwadratowy a jego ciężko znaleźć w markecie. ale taki zwykły, okrągły, jak najbardziej znajdziesz w większości marketów.
    Co do kiełków to ja użyłam mix kiełków (soczewica, lucerna, rzodkiewka). Po prostu dobierz takie, które Ty najbardziej lubisz.

    OdpowiedzUsuń
  3. dzięki za odpowiedź! już wszystko mam, mogę działać ;)

    OdpowiedzUsuń