poniedziałek, 8 września 2014

Maślane bułeczki z kardamonem, wanilią i domową konfiturą

W zeszłą sobotę odwiedziła mnie przyjaciółka. Jak zwykle chciałam zrobić jakąś pyszną przekąskę jednak okazało się, że nie mam ani czasu ani pełnej lodówki. Znalazłam połowę opakowania drożdży, masło i mąkę, i na szybko, z pomocą dziewczynek zrobiłyśmy pyszne bułeczki.

Bardzo polecam- niby proste a jednak kardamon i wanilia nadają im wyjątkowy smak.
Można nadziać bułeczki domową konfiturą lub po prostu maczać je w niej- wtedy będą jeszcze bardziej pyszne.
Szczególnie polecam kwaskowate konfitury, np z wiśni, rabarbaru lub mirabelek. Świetnie kontrastują ze słodkim smakiem bułeczki.


Maślane bułeczki z kardamonem i wanilią

SKŁADNIKI:
40 g drożdży
1 szklanka ciepłego mleka
1/2 szklanki cukru
1/2 laski wanilii
1,5 łyżeczki kardamonu w proszku
2,5 szklanki mąki
2 żółtka
80 g masła
szczypta soli

PRZYGOTOWANIE:
Do miski włożyć drożdże, cukier, nasionka z 1/2 laski wanilii, kardamon i żółtka, zalać szklanką bardzo ciepłego mleka i dokładnie wymieszać mikserem aż uzyskamy gładką masę.
Dodać pozostałe składniki i wymieszać aż dobrze się połączą po czym odstawić ciasto w ciepłe miejsce aż wyrośnie.

Wycinamy małą szklanką okręgi w cieście i formujemy bułeczki. Możemy posypać je kruszonką (mąka+masło+cukier w proporcji 1:1:1 -użyłam mąki żytniej).

Pieczemy 25 minut w temperaturze 180 stopni.
Możemy nadziać je konfiturą albo maczać w niej bułeczki.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz