wtorek, 13 maja 2014

Coś na szybko czyli pyszne pesto :)

Jesteście głodni a pomysłów i czasu na gotowanie brak?
Dziś coś niezwykle szybkiego, prostego a jednocześnie pysznego, zdrowego i sycącego!
A co dokładnie? PESTO!
Dla mnie ta szybka pasta do makaronu, kanapek jest idealnym pomysłem na danie w kilka minut. Do tego można zrobić porządki w spiżarni: resztki orzechów, garstki świeżych ale nie do końca kruchych już liści nie zmarnują się i stworzą coś pysznego. Przy pesto granicą jest tylko Wasza wyobraźnia. Składniki można mieszać dowolnie według tego, co jest akurat w domu i tego, na co macie ochotę.


Pesto z roszponki i rukoli z migdałami i słonecznikiem

SKŁADNIKI:
garść migdałów
garść nasion słonecznika
40-50 g twardego sera, np parmezan

3 łyżki oliwy z oliwek
szczypta soli i świeżo zmielonego pieprzu 
1 wyciśnięty ząbek czosnku 
trzy garści roszponki i rukoli (ja użyłam więcej roszponki, jednak jak chcecie ostrzejszy smak użyjcie więcej rukoli)


PRZYGOTOWANIE: 
Migdały i nasiona  rozdrobnić. Ser zetrzeć drobno. Dodać oliwę z oliwek, sól i pieprz oraz czosnek. Liście rukoli i roszponki umyć, osuszyć i drobno poszatkować. Wszystkie składniki dokładnie zmieszać.
Pesto można zapakować do słoiczka i przechowując je w lodówce utrzyma swoją świeżość jeszcze przez kilka dni. Pesto jest idealne zarówno na zimno jak i na ciepło. Może być dodatkiem do makaronu, grzanek czy kanapek.



2 komentarze:

  1. Ha! Mam roszponkę :) Ale najpierw szparagi, bo też nabyłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, "katuj" szparagi.. trzeba się nimi nacieszyć! Roszponkę cały rok można dostać:)

      Usuń