poniedziałek, 7 lipca 2014

Domowe lody waniliowe- idealne!

Wiecie co? Aż sama jestem na siebie zła, że dopiero teraz zabrałam się za robienie domowych lodów zamiast kupować gotowce. Nie jest to ani trudne ani czasochłonne, a efekt? Szczerze? NIGDY W ŻYCIU NIE JADŁAM LEPSZYCH LODÓW WANILIOWYCH!
Kremowe, aromatyczne, gęste... z mocno wyczuwalnymi nasionkami wanilii. Musicie ich spróbować!

Domowe lody waniliowe


SKŁADNIKI (około litr lodów):
300 ml śmietanki słodkiej (użyłam 30%)
2 całe jajka
80 g cukru
1 laska wanilii

PRZYGOTOWANIE:
Skorupki jajek sparzyć wrzątkiem, oddzielić żółtka od białek. Żółtka utrzeć z połową cukru aż uzyskamy białą i puszystą masę. Białka ubić na sztywną pianę, dodać pozostały cukier i ubić raz jeszcze. W kolejnym naczyniu ubijamy śmietankę na sztywno. Łączymy żółtka i białka ze śmietanką mieszając bardzo powoli trzepaczką lub mikserem na najniższych obrotach, pod koniec dodać nasionka z przekrojonej laski wanilii. Ważne, aby dokładnie wymieszać ale nie utracić puszystości masy.
Przekładamy masę do pojemnika (użyłam silikonowej formy na ciasto) i wkładamy do zamrażalnika.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz